ideacc.pl

ideacc.pl – biznes, finanse, praca

jak założyć sklep internetowy
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

Sklep internetowy jest serwisem internetowym umożliwiającym kupno oraz sprzedaż towarów przez internet.
Sklep internetowy składa się ze strony internetowej na której użytkownicy przeglądają ofertę oraz dokonują zakupu i płatności.

Działanie sklepu internetowego

Zakupy w sklepie internetowym odbywają się według następujących kroków:
– krok pierwszy to wyszukanie pożądanego towaru oraz dodanie go do koszyka,
– kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych osobowych oraz adresowych lub założenie konta na danej stronie sklepu,
– ostatnim krokiem jest dokonanie płatności za zamówiony towar.

Jak założyć sklep internetowy?

Aby założyć własny sklep internetowy należy wykonać następujące czynności:
* zdecydować jakie produkty chcesz sprzedawać
Jeżeli chcemy rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą produktów w internecie musimy sprecyzować jakie one będą.
Aby wyróżnić się wśród konkurencji należy sporządzić listę cech wyróżniających Twoją ofertę, opisać jakie problemy rozwiązują Twoje produkty oral jakie dają możliwości.
Oryginalny produkt oraz chwytliwa nazwa sklepu umożliwią osiągnięcie sukcesu i określonego celu. Przed rozpoczęciem sprzedaży trzeba jednak pamiętać o sprawdzeniu zapotrzebowania na nasze produkty,
* wybrać platformę e-commerce
Przy wyborze platformy należy upewnić się czy mamy wystarczającą ilość środków pieniężnych, trzeba określić jak szybko chcemy rozpocząć sprzedaż produktów w sklepie oraz zastanowić się czy możemy nawiązać współpracę ze specjalistą informatycznym.
Platformę e-commerce można stworzyć sposób samodzielny lub skorzystać z dostępnych na rynku gotowych rozwiązań,
* wykonać projekt strony
Wygląd oraz prostota w użytkowaniu strony to niezbędne elementy, które skłonią klienta do odwiedzenia naszego sklepu w sieci.
Strona musi budzić zaufanie w kliencie i wyglądać profesjonalnie. Elementy, które musi zawierać sklep internetowy to:
– nawigacja – główne menu umożliwi klientom łatwe poruszanie się po sklepie,
– banery – są to zdjęcia reklamujące aktualną ofertą sklepu i informujące o promocjach,
– produkty wraz ze zdjęciami i opisem – każdy z oferowanych produktów powinien zawierać realne zdjęcie wraz z krótkim opisem,
* dostosować metody płatności
Na stronie sklepu internetowego należy umieścić informacje o metodach płatności za zakupione towary. Jest to sposób na komfortowe robienie zakupów. Ważne jest aby strona przekierowała klienta bezpośrednio do jego banku w celu dokonania zapłaty,
* określić metody dostawy towarów
Na sprzedaż składają się zapłata za towar oraz jego dostarczenie. Opcjami dostawy może być odbiór osobisty, dostawa kurierem lub pocztą.
Wysyłkami możesz zająć się samodzielnie lub skorzystać z usług firmy kurierskiej,
* zadbać o regulamin
Strona internetowa sklepu musi mieć jasno określony i łatwo dostępny dla każdego z klientów regulamin.
Regulamin musi zawierać informacje o dokonaniu zwrotów towarów, o złożeniu reklamacji oraz o gwarancji jaką udziela się na zakupiony towar. W regulaminie zawarte muszą być podstawowe dane dotyczące sklepu.

Korzyści jakie daje prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego niesie ze sobą następujące korzyści:
– zaoszczędzenie pieniędzy, które przeznaczyć należałoby na wynajęcie i urządzenia lokalu,
– nieograniczony rynek zbytu – sklep internetowy umożliwia sprzedaż produktów w kraju i za granicą,
– akceptacja płatności internetowych oraz wygodna dostawa – pozwalają one klientom robić zakupy bez wychodzenia z domu,
– ograniczenie ryzyka – sklep internetowy generuje mniejsze koszty wiesz sklep stacjonarny, co pozwala na zmniejszenie ryzyka straty pieniędzy.