ideacc.pl

ideacc.pl – biznes, finanse, praca

marketing w sklepie internetowym
Marketing

Jak wygląda skuteczny marketing w sklepie internetowym?

Stworzenie sklepu internetowego wymaga wiele pracy: od wyboru odpowiedniej platformy i domeny po wykupienie hostingu itd. Jednak, jeżeli chcemy go wypromować oraz coraz więcej zarabiać, musimy dokonać jeszcze innych czynności. Jakich? Chodzi o marketing w sklepie internetowym. W artykule przedstawimy kilka efektywnych metod pozwalających na zdobycie potencjalnych klientów.

Odpowiednia strategia

Pierwszym zadaniem będzie opracowanie konkretnego planu, czyli strategii marketingowej. Siadamy więc przy klawiaturze komputera i spisujemy punkt po punkcie w edytorze tekstowym własne potrzeby oraz najważniejsze cele. Określamy profile przyszłych klientów, a więc zastanawiamy się między innymi nad tym, gdzie najczęściej szukają oni informacji oraz ustalamy, co ich motywuje do robienia zakupów. Następnie zajmujemy się analizą konkurencji w podobnej branży. Jest to bez wątpienia jedno z podstawowych działań, które okazuje się niezbędne w efektywnym marketingu oraz zarządzaniu strategicznym. Sprawia, że pozyskamy informacje o słabych i mocnych punktach naszych konkurentów. Dzięki nim będziemy wiedzieć, jak skutecznie walczyć o pozycję lidera na rynku. Dopiero po tych czynnościach przechodzimy do sposobów zareklamowania naszej strony. Najlepiej wykorzystać do tego Internet, a nie tradycyjne formy, jak np. gazetę.

Media społecznościowe i reklamy Google Adss

Pierwsza, dobra metoda na marketing w sklepie internetowym, to wykorzystanie social mediów: Facebooka, Instagrama i bardzo popularnego w ostatnich latach TikToka. Jeżeli zbudujemy profesjonalny fanpage, zastosujemy narzędzie o nazwie Facebook Ads oraz założymy firmowe konto z ciekawym opisem i zdjęciami wysokiej jakości, wtedy będzie szansa, że więcej osób trafi do naszego sklepu i zainteresuje się oferowanym asortymentem (zostanie wygenerowany duży ruch w krótkim czasie). Z kolei w serwisie YouTube możemy publikować recenzje i rankingi różnych produktów. To także sprawdzone rozwiązanie, polecane przez specjalistów od marketingu.

Poza mediami społecznościowymi, powinniśmy zainwestować także w reklamy Google Ads. To nic innego jak system umożliwiający wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Pozycjonowanie ma oczywiście duże znaczenie, ale należy pamiętać o umiejętnym dobieraniu słów kluczowych, tworzeniu bardzo przydatnych materiałów oraz nienachalnym zamieszczaniu wzmianek o produktach z naszego sklepu.

E-mail marketing

Kolejny sposób stosowany w handlu elektronicznym, który na pewno pomoże wypromować konkretne produkty, to tzw. e-mail marketing. Na czym on mniej więcej polega? Odpowiedź jest prosta. Na szybkim wysyłaniu wiadomości z niezwykle precyzyjnie przegotowaną treścią do właściwej, dokładnie wyselekcjonowanej grupy naszych odbiorców. To ciekawa forma marketingu bezpośredniego, która tanim kosztem pozwala tworzyć, a następnie podtrzymywać relacje ze wszystkimi klientami. Brzmi świetnie, prawda? Mało tego, umożliwia także dodawanie w początku wiadomości imienia danego odbiorcy.

Kwestia budżetu

Na koniec pozostaje jeszcze jedna kwestia, mianowicie zastanowienie się nad budżetem, jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na marketing w sklepie internetowym. Wiele tutaj zależy od rodzaju naszej branży oraz sprzedawanych produktów. Jednak zdecydowanie lepiej nie oszczędzać i wyłożyć na ten cel jak najwięcej pieniędzy (nawet kilka tysięcy złotych). Wtedy będziemy mieć pewność, że pozyskamy bardzo wielu klientów, a środki finansowe, które stracimy na reklamę, zwrócą się w szybkim czasie.