Badania ilościowe i jakościowe


Idea Call Center to firma oferująca nie tylko wsparcie sprzedaży czy obsługę klienta, ale również zajmująca się przeprowadzaniem badań marketingowych, dzięki którym możecie Państwo zyskać informacje przydatne w rozwoju działalności i zwiększaniu sprzedaży. Naszą specjalnością są badania ilościowe i jakościowe, które przeprowadzamy na dużej liczbie osób, trafiając oczywiście do Państwa potencjalnych klientów i zadając pytania, które będą przydatne w tworzeniu strategii marketingowych, poprawianiu sprzedaży oraz zwiększaniu zadowolenia Klientów.

Badania ilościowe i jakościowe, czyli zyskaj odpowiedzi na najważniejsze pytania

Zarówno badania ilościowe, jak i badania jakościowe, są jednymi z najczęściej stosowanych metod badawczych. Wynika to z ich uniwersalności oraz skuteczności – mogą dotyczyć różnych tematów, branż i być przeprowadzane na rozmaitych grupach docelowych. Dają przy tym jasne i łatwe w analizie dane oraz informacje, które mogą okazać się niezwykle przydatne dla przedsiębiorstwa.

Badania ilościowe mają na celu ustalenie tego, jak często w danej zbiorowości występuje określone zjawisko – odpowiadają na pytanie „ile?”. Dzięki nim możliwe jest zyskanie wiedzy na temat udziałów rynkowych, wielkości popytu na dany produkt czy usługę oraz częstotliwości występowania danego zjawiska. Badania ilościowe pozwolą odpowiedzieć na wiele pytań, np.:

  • Ile osób kojarzy Twoją markę?
  • Ile osób zna lub korzystało z Twoich produktów/usług?
  • Ile osób jest zadowolonych lub niezadowolonych z Twoich produktów/usług?
  • Ile osób skorzystałoby z Twojej oferty ponownie?
  • Ile osób woli produkty Twoje od produktów konkurencji?

Pytań tego rodzaju może być oczywiście o wiele więcej, a zależy to przede wszystkim od informacji, jakie chcecie Państwo uzyskać i celów biznesowych, jakie chcecie osiągnąć.

Badania jakościowe mają na celu poznanie motywów działań i dokonywanych wyborów, odpowiadając na pytania „jak?” i „dlaczego?”. Pozwalają poznać motywacje, jakimi kierują się konsumenci, poznać skrywane przyczyny działania i emocje, a także dowiedzieć się więcej na temat przyzwyczajeń, wzorów myślenia i zachowania potencjalnych klientów. Badania jakościowe pozwolą odpowiedzieć na takie pytania, jak:

  • Dlaczego skorzystałeś/nie skorzystałeś z oferty firmy X?
  • Dlaczego wybrałeś produkt X, a nie produkt Y?
  • Jak czułeś się w trakcie użytkowania produktu/korzystania z usługi?
  • Czy postawiłbyś podobnie na dany produkt i dlaczego tak/nie?
  • Co zmieniłbyś w produkcie/usłudze i dlaczego tak/nie?

Pytania są otwarte, w związku z czym ich analiza oraz interpretacja wymagają większego zaangażowania oraz czasu. Jednak uzyskanie wyniki, mogą dać wiele przydatnych informacji na temat wyborów dokonywanych przez potencjalnych klientów, ich zadowolenia i tego, co zmienić w ofercie, aby jeszcze bardziej trafiała ona do grupy docelowej.

Kompleksowe badania ilościowe i jakościowe w Idea Call Center

Korzystając z wieloletniego doświadczenia, nowoczesnych narzędzi oraz wiedzy naszych specjalistów, przeprowadzamy i analizujemy badania ilościowe i jakościowe w sposób kompleksowy. Do każdego z Państwa podchodzimy w pełni indywidualnie, tworząc unikalne kwestionariusze ankiet i wybierając pytania, dzięki którym pozyskacie Państwo informacje przydatne, wiarygodne i oczywiście aktualne. To z kolei pozwoli Wam tworzyć skuteczniejsze kampanie marketingowe, poprawiać ofertę i zwiększać zadowolenie klientów. A co za tym wszystkim idzie – rozwijać swoje przedsiębiorstwo.

Zapraszamy do współpracy, a w przypadku pytań lub wątpliwości – do bezpośredniego kontaktu z naszymi specjalistami.

 
 
Serwis korzysta z plików cookies. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia.