Dla wielu przedsiębiorców kluczem do sukcesu jest doskonała oferta, najlepiej dostępna w atrakcyjnej cenie. Właściciele firm prześcigają się w rozwiązaniach i promocjach, nie zwracając często uwagi na jedną podstawową kwestię – obsługę klienta. Tymczasem to właśnie stworzenie profesjonalnej infolinii czy przyjaznego wsparcia technicznego dają możliwość zbudowania realnej przewagi nad konkurencją i skutecznego pozyskiwania nowych klientów. Idea Call Center to nie tylko usługi call center, ale również kompleksowa obsługa klienta – postaw na nią, a zwiększysz zadowolenie swoich klientów!

call center usługi

Obsługa klienta, czyli właściwie co?

Wbrew pozorom, obsługa klienta nie jest pojęciem jednowymiarowym. W zależności od potrzeb przedsiębiorstwa, odbiorców jego oferty i celów biznesowych, może przybierać różne formy:

  • infolinii informacyjnej,
  • customer service,
  • obsługi reklamacji,
  • helpdesk (obsługa gwarancyjna i wsparcie techniczne),
  • przyjmowania zamówień,
  • odbierania nadwyżek połączeń,
  • monitoringu płatności czy należności.

Wszystkie te formy obsługi łączy natomiast jedno – bezpośredni kontakt z klientem, który ma określony cel, a w dążeniu do jego realizacji niezbędne jest odpowiednie podejście do rozmówcy (podobnie jak w telesprzedaży). Niezależnie więc od tego, czy istotą rozmowy jest udzielenie informacji na temat oferty, pomoc w obsłudze zakupionego produktu, czy przyjęcie zamówienia – najważniejszy dla Twojej firmy jest profesjonalizm obsługi.

telesprzedaż

Jakie korzyści daje profesjonalna obsługa klienta?

  1. Dbałość o potrzeby klienta

Każdy klient, korzystając lub chcąc skorzystać z usług firmy, wymaga odpowiedniego traktowania na każdym etapie współpracy. Czy jest to wstępna rozmowa dotycząca skorzystania z oferty, finalizacja transakcji (np. telesprzedaż), czy też obsługa posprzedażowa – zawsze konieczne jest odpowiednie zadbanie o to, aby klient czuł się doceniony i odpowiednio poinformowany.

Obsługa klienta odgrywa bardzo istotną, o ile nie najistotniejszą rolę w daniu o klienta. Umożliwia bowiem spełnianie jego potrzeb, doinformowanie go i pomoc na różnych płaszczyznach. Dzięki niej, Twój kontrahent wie, że budzi zainteresowanie przedsiębiorstwa i jest dla niego kimś szczególnym, a w przypadku jakiegokolwiek problemu – może się do niego zwrócić i zostanie odpowiednio obsłużony.

  1. Budowanie relacji na linii klient-firma

Dbałość o klienta wiąże się bezpośrednio z budowaniem relacji, która bardzo często trwa przez wiele lat. Jeżeli klient zostanie odpowiednio obsłużony i będzie czuł satysfakcję ze współpracy, odezwie się ponownie – również po to, by po raz kolejny skorzystać z oferty. Jeżeli ponownie obsługa zadba kompleksowo o jego potrzebę, relacje umocnią się i może wiązać się to z pozyskaniem stałego klienta. A to, jak zapewne wiesz, ogromna korzyść dla każdego przedsiębiorstwa.

  1. Tworzenie dobrego wizerunku firmy

Profesjonalna obsługa klienta pozwala zadbać o jego potrzeby i zbudować z nim dobre relacje, a co za tym idzie – efektywnie rozpropagować informacje o jakości usług, świadczonych przez firmę. W dobie Internetu, kiedy to każdy z nas jest recenzentem, pozytywne opinie na temat działań firm bardzo szybko docierają do większej grupy zainteresowanych, a jeżeli Twój klient będzie zadowolony z obsługi – z pewnością zechce się tym pochwalić. Firma pozyskuje więc zadowolonego klienta, który pomoże w przyciągnięciu nowych odbiorców Twojej oferty i oczywiście zbudowaniu pozytywnego wizerunku firmy w oczach innych.

  1. Przewaga konkurencyjna

Korzystając z takich rozwiązań, jak usługi call center czy obsługa klienta, zyskujesz przewagę nad firmami, które z takich narzędzi nie korzystają. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotna jest np. obsługa posprzedażowa albo jak wielu klientów chciałoby dowiedzieć się więcej o ofercie bezpośrednio u źródła. Rezygnują więc oni z bezpośredniej obsługi klienta, obawiając się zbyt dużych kosztów, a tak naprawdę narażając się na stratę potencjalnych klientów i… zysków. A klient, o którego firma nie jest w stanie odpowiednio zadbać, chętnie skorzysta z usług konkurencji.

obsługa klienta

  1. Potencjalne zyski w przyszłości

Profesjonalna obsługa klienta to wiele potencjalnych zysków, wynikających z powrotu zadowolonego klienta, który chce ponownie skorzystać z oferty albo sprawdzić nowy produkt czy usługę. To – jak wspomnieliśmy – także nowi klienci, którzy dowiedzieli się o firmie z polecenia. No i w końcu – to wzrost widoczności marki na rynku, co owocuje jej lepszym odbiorem, a w konsekwencji – rozwojem.

Jak zbudować profesjonalną obsługę klienta?

Jak więc widzisz, korzyści z tworzenie profesjonalnej obsługi klienta jest bardzo wiele. Oczywiście jej samodzielne zbudowanie nie jest proste – wymaga czasu i wiedzy, dlatego Idea Call Center przygotowała dla Ciebie dedykowane rozwiązania, dzięki którym Twoja infolinia będzie działała sprawnie i z korzyścią dla klienta oraz Twojej firmy. Wdrażamy rozmaite, dostosowane do potrzeb przedsiębiorstw rozwiązania, oddając do ich dyspozycji doświadczonych specjalistów. Oferujemy usługi call center oraz obsługę klienta na najwyższym poziomie, dzięki czemu zbudujesz przewagę nad konkurencją!

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia.